Bijeenkomst ‘Blik naar buiten?!, Kerk-zijn in je eigen omgeving’

feb
< Volledige agenda

20 februari | 19:30 uur | Wijkgebouw De Heul

Waar: Wijkgebouw De Heul, Nieuwe Hoven 141, 4205 BC Gorinchem Hoe laat: 19.30 – 22.00 uur (inloop vanaf 19.00 uur) Voor wie: Gemeenteleden, predikanten, kerkelijk werkers en andere geïnteresseerden

Hoe zijn we als kerk van betekenis in een veranderende samenleving, waarin het niet vanzelfsprekend is dat mensen geloven of naar de kerk gaan? Hoe houd je als kerk de blik naar buiten en ben je niet alleen gefocust op interne zaken? Hoe kunnen we ook met kleine initiatieven het verschil maken in de wijk of op het dorp? De Protestantse Kerk nodigt u van harte uit voor deze bijeenkomst om over deze vragen door te denken.

Tijdens deze bijeenkomst staat de lokale situatie in dorp of wijk centraal. Ds. J. van Walsum, predikant in Alblasserdam, verzorgt een plenaire bijdrage over het thema: ‘Van binnen naar buiten’. Open kerk zijn voor het dorp begint bij jezelf. Wat betekent geloven, de navolging van Jezus, voor jouw leven van alledag?

In het tweede deel van het programma brengen we drie praktijkverhalen in beeld. De verhalen komen vanuit gemeenten in de regio en zijn bedoeld om te inspireren. In kleine groepen luisteren we 10 minuten en aansluitend is er ruimte om vragen te stellen.
1. Thema: ‘Present zijn in de nieuwbouw’ door ds. H.P. Brendeke, predikant in Hagestein – Hoef en Haag.
2. Thema: ‘Dominee op een dorp’, door ds. A.N. Driebergen, predikant in Noordeloos.
3. Thema: ‘De klik met mensen met een migratieachtergrond’, door W. Rijneveld, een van de coördinatoren van KLIK Gorinchem.

Er is voldoende gelegenheid voor ontmoeting, ook zijn er lekkere hapjes. U bent van harte uitgenodigd! U kunt zich aanmelden voor de avond door te mailen naar Jaap van der Giessen, [email protected], vóór maandag 11 februari 2019. Bij vragen kunt u ook bellen met (030) 880 18 80.