Marktconcert

jul

25 juli | 12:45 uur | Grote Kerk

Marktconcerten op orgel Grote Kerk Gorinchem

Al enige tijd is de Grote Kerk van Gorinchem –behalve de zondagse diensten- ook op maandagmorgen open. Er is gelegenheid om de kerk te bezichtigen, stil te zijn voor bezinning, een gesprekje te voeren met de predikant van de Grote Kerk (ds. E.K. Foppen). Velen Gorcummers waarderen deze maandagmorgenopenstelling.

Gedurende de maand juli zal deze maandagmorgenopenstelling muzikaal worden afgesloten met een zogeheten ‘Marktconcert’ van stadorganist Gerben Budding. Hij zal het monumentale Bätz-Witte orgel (1853) bespelen in toegankelijke orgelmuziek. Het concert zal ongeveer een half uur duren. De toegang is vrij.

Gerben Budding is de organist van de Grote Kerk te Gorinchem en werd onlangs door de gemeente Gorinchem aangesteld als Stadsorganist van Gorinchem.

Welkom op maandag 4, 11, 18 en 25 juli tussen 12.45 uur en 13.15 uur!