Afscheidsconcert stadsorganist Gerben Budding

< Volledige agenda

Afscheidsconcert stadsorganist Gerben Budding

29 juni | 20:00 uur | Grote Kerk

Op 29 juni geeft Gerben Budding vanaf 20:00 uur een afscheidsconcert op het historische Bätz-Witte orgel in de Grote Kerk van Gorinchem. Vanaf 1 juli begint Budding aan zijn nieuwe functie als (stads)organist in de St. Jan in Gouda. Daarmee komt een einde aan een dienstverband van 9 jaar als hoofdorganist van de Grote Kerk te Gorinchem en (de laatste jaren) als stadsorganist van Gorinchem.

Na tientallen concerten, meerdere cd-opnames en talloze kerkdiensten geeft Gerben op 29 juni nog één keer een groots concert op ‘zijn’ orgel. Budding zal werken spelen die kenmerkend zijn voor de periode dat hij in Gorinchem actief was. Het exacte programma volgt nog. Gerben Budding hoopt vele (trouwe) concertbezoekers nog een keer in Gorinchem te begroeten tijdens dit concert.

Dit bijzondere concert is gratis toegankelijk. Aanvang om 20:00 uur. Bij de uitgang wordt een collecte gehouden in verband met de onkosten.

Zie ook www.gerbenbudding.nl