Bekijk de livestream op uw computer

De livestream wordt uitgezonden via YouTube op het Wijkgemeente Grote Kerk. U kunt deze bekijken door op de link te klikken en te kiezen voor de video waar NU LIVE achter staan.

Bekijk de livestream op uw tablet of smartphone

U kunt de livestream ook op uw smartphone of tablet gebruiken. Als u klikt op het  Wijkgemeente Grote Kerk kunt u deze openen met de YouTube app op uw apparaat.

Nog geen YouTube app?
Download YouTube voor Android
Download YouTube voor iOS

Bekijk de livestream op uw TV

Beschikt u over een TV met ingebouwde YouTube App of een losse mediaspeler zoals een Apple TV? Dan kunt u ook hier de livestream van de kerkdienst bekijken. Start de YouTube app en zoek naar “Wijkgemeente Grote Kerk”

Hoe stel ik de beeldkwaliteit in?

De Wijkgemeente Grote Kerk Gorinchem zendt haar live erediensten uit in full-HD kwaliteit. Met name op een groot scherm, zoals een televisie, zult u een mooier beeld krijgen als u de beeldkwaliteit zelf instelt op de hoogste resolutie.

U heeft misschien ook gehoord dat Eurocommissaris Thierry Breton YouTube heeft verzocht om de bitrate te verlagen om de druk op de netwerken te verminderen tijdens deze coronacrisis. YouTube heeft daaraan gehoor gegeven door de kwaliteit standaard op 720p of lager te zetten.
Echter YouTube biedt nogsteeds de mogelijkheid om handmatig de kwaliteit weer te verhogen naar 1080p. U mag en kan dus op HD (1080p) kwaliteit kijken.

Maar belasten we dan niet het internet teveel?
Sinds de coronacrisis is het internetverkeer met ca 20% toegenomen. Met name de maandag is nu de drukste dag, terwijl dat vroeger de zondag was. Nu er geen sportuitzendingen zijn op zondag (voetbal en Formule 1) is de zondag nu juist qua internetverkeer de rustigste dag van de week. Daarnaast is ten tijde van onze uitzendingen om 9:30 u en 16:45 u ook geen dag maximum van het internetverkeer. Het dag maximum ligt op ongeveer 22:00 u (bron: AMS-IX van 19 april 2020)

Met andere woorden zowel het week als dag maximum valt niet samen met onze live uitzendingen. Daarom adviseren we om handmatig de kwaliteit weer te verhogen als u dat wenst. Het kan, het mag en we beperken daarmee niemand anders.

Vragen?

Voor technische vragen kunt u een e-mail sturen naar [email protected]