Crèche

Crèche

Elke zondag is er tijdens de diensten, ´s morgens én ´s middags, oppas voor de kinderen van 0 tot 4 jaar. Een team gemeenteleden is afwisselend verantwoordelijk voor de leiding.

Crèche tijdens de morgendienst

Tijdens de morgendienst vindt de crèche plaats in kinderdagverblijf ´Alexandra´ vlak bij de Grote Kerk. Hier maken we gebruik van twee lokalen: één voor de kinderen van 0 – 2 jaar en één lokaal voor de kinderen van 2 – 4 jaar. In elk lokaal zijn twee personen die oppassen. Ouders kunnen hun kinderen vanaf 15 minuten voordat de dienst begint brengen en eventuele bijzonderheden aan de leiding melden.

Voor de kinderen tot 2 jaar is het allerbelangrijkste dat ze samen kunnen spelen. Halverwege de oppas eten en drinken de kinderen samen wat lekkers.

Peutercrèche

De kinderen van de peutercrèche (2 – 4 jaar) gaan na ca. 25 minuten in een kring zitten. Na een gebed wordt uit de Bijbel gelezen. De kinderen zingen liedjes en maken een werkje. Dit varieert van een kleurplaat tot een werkje met plakken en knippen. Er wordt gewerkt uit de Methode ‘Vertel het maar’. Ook in deze groep wordt halverwege gedronken en een koekje gegeten. Daarna kunnen de kinderen spelen totdat ze weer worden opgehaald na afloop van de dienst. Bij de kinderen van 2 – 4 jaar is er een vaste groep van zes personen die de leiding heeft en tevens aanspreekpunt is.

Crèche tijdens de middagdienst

´s Middags is de dienst in de Exoduskerk en is er één ruimte beschikbaar. Omdat alle kinderen van 0 tot 4 jaar bij elkaar zitten is het moeilijk iets gezamenlijks te doen. Het gaat voornamelijk om gezamenlijk spelen. De oudste kinderen kunnen eventueel een kleurplaat maken. Ook hier geldt dat de kinderen ongeveer 15 minuten voor het begin van de dienst welkom zijn. De leiding bestaat uit twee personen.

Wanneer?

Elke zondag is er tijdens de morgen- en middagdienst opvang voor de kinderen.

Kinderdagverblijf Alexandra
Zusterstraat 11